Firma Embraer zaprezentowała nową identyfikację wizualną samolotu demonstracyjnego KC-390 Millennium. Prezentacja odbyła się w zeszłym tygodniu w Confins (Minas Gerais, Brazylia) w firmie GOL Aerotech, gdzie samolot otrzymał nowe malowanie firmowe.
Prezentacja ta podkreśla niezwykle pozytywny rozmach programu KC-390 poprzez nową, efektowną identyfikację wizualną, która odzwierciedla cechy, dzięki którym KC-390 Millennium umocnił swoją pozycję światowego lidera w segmencie średnich wojskowych samolotów transportowych.
- Nowa identyfikacja wizualna stanowi ważny kamień milowy w historii KC-390 Millennium, wielozadaniowego samolotu XXI wieku. Jego bezkonkurencyjne połączenie prędkości, zwrotności, wytrzymałości, niezawodności, technologii i wydajności – unikalne w tym segmencie – nie tylko wzmacnia zdolności obronne operatorów, ale także promuje strategiczną interoperacyjność między sojuszniczymi krajami – powiedział Bosco da Costa Júnior, prezes i dyrektor generalny Embraer Defense & Security.
W związku z rosnącym globalnym zainteresowaniem samolotem KC-390 Millennium, firma Embraer Defense & Security zintensyfikuje działania marketingowe i prezentacje dla potencjalnych klientów, wykorzystując nową identyfikację wizualną, a pierwsze międzynarodowe pokazy odbędą się pod koniec tego roku.
Malowanie samolotu demonstracyjnego w zakładach GOL Aerotech otwiera również możliwość malowania samolotów klientów w przyszłości, a także rozszerzenia zdolności produkcyjnych Embraer w celu zaspokojenia globalnego popytu na KC-390.
C-390 w liczbach
Samoloty C-390 posiadają możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 21/22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, KC-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac.
Warto także dodać, że Embraer z powodzeniem
przetestował w 2022 roku na samolotach C-390 ruchomy zestaw gaśniczy nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii.
Oprócz
nieujawnionego klienta pod koniec ubiegłego roku, który jest także 10. krajem w programie C-390 (prawdopodobnie Uzbekistan), na zakup wojskowego Embraera zdecydowały się także
Brazylia,
Czechy,
Portugalia,
Niderlandy z Austrią,
Słowacja,
Szwecja,
Korea Południowa, a teraz także 11. kraj, którym została
Litwa. Jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda samolot od kuchni, to możecie zobaczyć więcej w naszej
fotorelacji z przelotu tym samolotem.